رزمنده حزب الله در حمله تروریستی اسرائیل به شهادت رسید آیا وزارت راه و شهرسازی تفکیک خواهد شد؟ دیپلمات‌های ارشد ایران و پاکستان درباره شهادت هنیه و تحولات غزه رایزنی کردند سفارت ایران در بیروت: دستی که به سمت لبنان دراز شود، قطع خواهد شد جلسه ستاد اربعین به ریاست پزشکیان تشکیل شد + فیلم اطلاعیه شماره ۳ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی ترور شهید هنیه صادر شد | انجام عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد آمریکا درباره هدیه ۱۰ میلیون دلاری مصر به ترامپ به صورت محرمانه تحقیق می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی: فرهنگ میزبانی، اصل هویتی مردم مشهد مقدس است سازمان بازرسی کشور مسئله آب‌رسانی به روستا‌ها را بررسی می‌کند ولایت مداری و دولت یاری بیمه معلمان مدارس غیردولتی با ۳۰ ساعت کار در هفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی سخت و کوبنده خواهد بود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: ترور ناجوانمردانه رهبران جبهه مقاومت، نمایانگر ضعف رژیم صهیونیستی است انتقاد نیویورک‌تایمز از خودسری نتانیاهو انتخاب گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل‌۹۰ در هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم یک قلاده توله پلنگ در نکا نجات یافت (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) + عکس ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری کشور طی ۲ سال اخیر کاهش یافته است موافقت ترامپ برای مناظره با کامالا هریس در سپتامبر رویترز انتشار گزارش درباره آمادگی ایران برای حمله موشکی را رد کرد دعوت از ۳ وزیر کابینه جهت حضور در صحن مجلس صباح زنگنه: رژیم صهیونیستی از سخنرانی پزشکیان عصبانی و افسرده شده است | تأثیر ترور شهید هنیه بر منطقه
سرخط خبرها

ولایت مداری و دولت یاری

  • کد خبر: ۲۴۲۷۸۸
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
ولایت مداری و دولت یاری
در هفته پیش در همین ستون و با همین قلم، به این مهم توجه دادیم که باید به باور کلام معیار رهبر انقلاب برسیم.

تا ۱۵ تیر، به رسم رقابت برای پیروزی دیگر نامزد محترم انتخابات می‌کوشید. حقش هم همین بود، اما وقتی مسعود پزشکیان انتخاب و حکمش تنفیذ شد، با ذکر این جمله رهبر فرزانه انقلاب که «اکنون این جانب با تشکر از همه کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه و صادق و مردمی و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.» تکلیف خود را حمایت دانست.

به دوستانش که تا ۱۵ تیر کلام مشترک داشتند هم نوشت،  «اگر امروز نگاه ما به آقای پزشکیان، غیر از این باشد قطعا از نگاه آقا دور هستیم، حتی اگر در قلبمان هم این گونه نباشد باز از نگاه ولی دور هستیم.» 

او البته صاحب مقام رسمی و جایگاه اسمی نیست، اما از فراوان جوانان و فرهیختگانی است که ولایت را چنان پذیرفته است که باید از نظر و خواست و حتی دل خواسته‌های خود به احترام کلام رهبر بگذرد.

من برای ولایت مداری جز این معنایی نمی‌شناسم. آن‌هایی که هرگاه کلام رهبری را هم راستا با خواست خود ببینند روی سر می‌گذارند و آنچه که ناهمسو یافتند، جا خالی می‌دهند، فهم درستی از ولایت مداری به دست نمی‌دهند. حالا در جایگاه‌های مختلف هم هستند و صاحب نام نیز.

همین که با وجود تصریحات رهبر انقلاب مبنی بر تعامل با دولت جدید، به چینش آدم‌ها و انتصاب افراد شتاب بخشیدند، برای نسلی که رفتار خود را با حضرت ولی تنظیم می‌کند از دایره فهم بیرون بود. البته رئیس جمهور منتخب هم فرمان به ابطال این آمد و شد‌های پر از، اما و اگر داد. آن هم بعد از تذکر‌ها و نامه‌های رسمی که پیش‌تر به مسئولان زده بود. درست هم همین است به نظر که دولت تازه با دقت نظر و تدبیر امور همراهان خود را برگزیند. 

کسانی که از بنِ دندان به همراهی با او باور داشته باشند. در مسیر علاوه بر همراه، همیار نیز باشند. برداشتن موانع از سر راه دست‌های هم داستان می‌خواهد. در هفته پیش در همین ستون و با همین قلم، به این مهم توجه دادیم که باید به باور کلام معیار رهبر انقلاب برسیم. 

نوشتیم: باوری چنین، اقتضا می‌کند که پیش پای دولت جدید، چاه و چاله حفر نشود، که همه برای هموار کردن مسیر بکوشند. کوشندگان برای همواری مسیر، قطعا با استخدام‌ها و تغییر وضعیت‌های نا بهنگام و جا به جایی‌های مدیریتی در آخرین روزها، دست دولت را در اول راه در پوست گردو نخواهند گذاشت،  اما برخی،  می‌خواستند چنین کنند.

اما رئیس جمهور در نخستین روز‌های کاری اش با ابطال آن برنامه ها، به یاد آورد که نباید چنین می‌کردند. باری، به نوشته آن جوان فرهیخته برگردیم؛  «رهبری با کسی تعارف ندارند و روی واژه‌هایی که استفاده می‌کنند خیلی دقت دارند، تنفیذ‌های قبلی را هم مطالعه کنیم به این نکته می‌رسیم. پس با یاری دولت جدید، به نگاه حضرت رهبر، برگردیم که راه نجات کشور پیروی از این حکیم دوراندیش است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->